tisdag 28 september 2010

I think were superstars

Det är helt klart lätt att vara efterklok, ibland så undrar jag om det nu är så lätt att vara efterklok varför man inte tar vara på den hära efterklokheten & vidarutvecklar den till föreklokhet? eller hur det borde finnas ett ord som heter föreklok, att man tar förnuft före känsla, inte i alla lägen men många fall så skulle jag nog behöva tänka om en eller två gånger innan jag agerar, fast andra sidan så kanske man inte lär sig lika mycket utav livet om man inte sabbar till det för sig själv, bygger en ny trappa klättrar upp & ramlar igen. tja det är så lätt att sitta & skriva detta & tänka tillbaka på alla misstag man gjort men jag lovar er att imorgon när jag väl ska ta ett nytt beslut så kommer jag låta känslorna överta förnuftet, det kan vara allt ifrån att ligga i sängen en extra halvtimme så man får springa till jobbet till att göra sig synlig för någon. Att det ska vara så komplicerat att vara sårbar.
Godnatt

Jag gjorde upp en eld för dig & nu brinner hela skogen.

Inga kommentarer: